ÇİLEKLİ TART TARİFİ

Rasulullah (s.a.v.), kadınlardan biat alırken : “Ya Rasulullah, biat ederken elimizi tutmadınız.”
Rasulullah (s.a.v.) : “Kadınların elini tutup, tokalaşmam” buyurdu. (Ahmed bin Hanbel, Nesâî, İbn Mâce)

Mu’minlerin annesi Aişe (r.anha), biat ile ilgili şöyle buyuruyor: Allah’a yemin ederim ki Rasûlullah’ın eli bir kadının eline dokunmadı. Sadece sözle onlardan biat aldı” (Muslim)

Selamun aleykum Rabbimin güzel kulları, cumamız mübarek olsun.

Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem’in kadınların elini tutmadığına dair onca sahih hadis varken, neden bazı kardeşlerimiz ısrarla açık kapılar arıyorlar merak ediyorum. “Zinaya yaklaşmayın. Zira o, bir hayâsızlıktır ve çok kötü bir yoldur.” İsra suresi 32. ayetini lütfen iyi tahlil edelim.

Bazen bakışlar, bazen konuşmalar, bazen el sıkışmalar, bazen küçük bir gülümseme bile zinaya yol açabilir. Hem yabancı bir erkeğin(Nikah düşen tüm erkeklerin) elini tutmak neden gerekli olsun ki? Bu adab-ı muaşeretten olamaz kanaatimce. Evimize gelen erkek bir misafirin elini tutmadan da hoşgeldin diyebiliriz. Önemli bir maruzatımız varsa elini tutmadan da izah edebiliriz.

Bazı Hocaların ve Müslüman yazarların özellikle tokalaşmayı mübah göstermeye çalıştıkları açıklamalar hayret verici. Bunun vebalini nasıl taşırlar, nasıl yürekleri daralmaz? Tokalaşmaktan bir şey olmaz mı? Peki zina nasıl başlar?

Allah’ım aklımızı koru, kalbimizi koru, nefsimizin fısıldadıklarından sana sığınıyoruz. Zamanın fitnesinden sana sığınıyoruz. Bizleri Müslüman olarak yaşat ve ancak Müslüman olarak canımızı al. Son nefeste pişman olanlardan eyleme bizleri. Amin, Amin, Amin

Şimdi Söz sırası BELGİN’de :)

Selamun aleykum kardeşlerim,

Seneler önce Yeturla lezzet karelerinden aldığım bir tarif çilekli tart,ben sadece kekin tarifini aldım, gerisi benim yorumum :) Sözü uzatmadan tarife geçelim ;)

Keki için malzemeler:

  • 2 Yumurta
  • 1 küçük çay bardağı toz şeker
  • 1 küçük çay bardağı süt
  • 1 küçük çay bardağı sıvıyağ
  • 2,5 çay bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu(9 gr.)Tarifin orijinalinde 1 paketti ben çok kabarık olsun istemediğim için kekinin az kullandım.

 Kekin üzerini döşemek için: çilek ve çilek marmelatı(çileklerin suyunun keke sızmasını engelliyor) Jölesi için:

  • 250 ml.kuşburnu çayı
  • 1 tepeleme yemek kaşığı mısır nişastası(20 gr.)
  • 2 silme yemek kaşığı şeker

Kreması:

  • 1 paket krema
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri

 Çilekli Tart Nasıl Yapılır?

  • Öncelikle yumurta ve şekeri mikserle çırpıp,sıvı malzemeleri ekleriz.En son elenmiş un ve kabartma tozu ekler;yağlanmış unlanmış tart kalıbına boşaltıp önceden ısıtılmış fırına veririz. Benim kek 180 derecede yaklaşık 20 dakikada pişti.
  • Bu aşamada jölesi için bir poşet kuşburnu çayını 250 ml.suda demleriz,soğuturuz.
  • Tencereye nişasta ve şekeri koyup kuruyken bir karıştıralım ki pütür kalmasın,yavaş yavaş çayı ilave edip;pişiririz;kaynamaya başlayınca bir iki dakika yeterli.
  • Pişen kekin üzerine çilek marmelatı sürülür,ortadan ikiye ayrılmış çilekler dizilir.Ve sıcak halde olan jöleyle çilekler kaplanır.
  • Buzdolabından çıkardığımız kutu kremaya bir yemek kaşığı kadar pudra şekeri ekleyip krema haline getiririz,krema sıkacağıyla etrafını süsleriz.Geri kalan kremayı da servis yaparken değerlendirebiliriz.
  • Afiyet olsun,şükrümüz daim olsun.


Kullandığım tart kalıbı

******************************

Tokalaşmayla alakalı aşağıdaki kısa açıklamayı yeniden hatırlamakta fayda var:

180 Yanıt to “ÇİLEKLİ TART TARİFİ”

  1. nalan Says:

    çilekli tartınızı denedim güzel oldu.birazda çalışmak lazım üzerinde yalnız haşhaşlı patatesinizide yaptım mükemmel oldu ama yorum o tarifinize yazmak istiyorum oraya yazamadım kolaylıklar diliyorum emeğinize sağlık

  2. ayse Says:

    sivi krema krem likid mi

    • Belgin Says:

      Sevgili ayşe Almanya da Schlagsahne diye geçiyor.Türkiye de küçük süt kreması deniyor; süt kartonlarının ufağı.200 ml.geliyor.

  3. hani Says:

    Küçük çay bardağı dediğiniz klasik bildiğimiz cay bardağı mı yoksa daha küçüğü mü?

    • Cahide Says:

      Sol tarafta kullandığım bardakların resmi var bakabilirsin kardeşim

      • hani Says:

        Abla klasik çay bardağı mı (yani senin resmini koyduğun çay bardağı mı) buradaki “küçük çay bardağı”?

        • Belgin Says:

          Evet Hani kardeşim,buradaki de Cahidemin resmini koyduğu çay bardağı,kolay gelsin canım….

          • hani Says:

            Allah razı olsun..
            Sadece 2 adet yumurtam ve 1 kutucuk kremam kalmıştı. Buzlukta da çileklerim vardı. Bugün ablama giderken götüreyim diye yaptım hem çok kolay ve lezzetliydi. Tarif için Allah razı olsun…

      • rabiarabia Says:

        denedim bende tavsiye edi<orum yapmak isteyenlere.krema cirptim sertlesti ve torbaya doldurdum yildizli ucla sktim ama yine iyi sekil cikmadi duz cikiyor nerde yanlis yaiyorum cahide ablacim sence???acaba yeterince sert deilmi kremam?hep ayni hatayi yapiyorum ekil cikarmayi beceremiyyorum:(((((8

        • Belgin Says:

          Rabia kardeşim beğendiğine sevindim canım,kremayı çırptıktan sonra en az 2 saat dolapta beklet ki iyice katılaşsın.Eğer kreman sert olursa güzel şekil verebilirsin ;-)

  4. koylu guzeli Says:

    merhabalar keki once kalipdan cikarip sonrami jolesini dokuyoruz

  5. fatma Says:

    yaptım çok güzel oldu allah razı olsun teşekkürler:))

  6. ayten Says:

    oldu hemde çok güzel oldu marmelatımda yotu bende 4 yemek kaşığı çilek reçelini rondada çektim marmelat oldu şahane oldu.Teşekkür edrim.

  7. ayten Says:

    ya benim tart aıbım yok .Bakalım şimdi borcamla deneyeceğim.Kısmet inş olacak

  8. Nilüfer Says:

    Belgin hanım merhaba bugün tart tarifinizi yaptım çok güzel oldu teşekkür ederim. Yalnız benim unum yetmedi 1 bardağını nişasta koydum kekim pandispanya gibi oldu. Birde kuşburnu çayım da yoktu:)) onun yerinede hibiskus kaynattım tam çilek rengi jölem oldu, artık tart tarifimi buldum çocuklarım çok sevdiler ellerinize sağlık tekrar teşekkürler…

    • Belgin Says:

      Nilüfer kardeşim çok sevindim beğenmene,evet nişastayla kekler daha güzel oluyor.Benim de aklımda olsun hibiskus ta iyi fikir ;-)Çocukların beğenmesi zaten bir anne için çok mutluluk verici;senin de ellerine sağlık canım.Selametle…

    • emi Says:

      h.cumalar hibiskus ne bilmiyorum cvplarsan sevinirim tesekkurler

      • Belgin Says:

        emi internetten alıntıladım :
        Hibiskus Nedir?
        Hibiskus Kerkedeh’in latincesidir. Kerkedeh ise Sudan çöllerinde yetişen susuzluk giderici bir bitkidir. Zaten latince ismi olan Hibiskusta vücuda şifa veren, ferahlatan demektir. Çay gibi demlenerek içilir. Sudan’ın geleneksel bir içeceğidir. Halk dilinde yaprakları güle benzetildiği için Mekke gülü veya Nar çiçeği olarak da bilinir.
        Faydaları: Ölen hücreleri yeniler.
        Şekeri düzenler.
        Yüksek tansiyonu olanlara iyi gelir.
        Gripte,öksürükte nefes açıcı olarak kullanılır.
        Böbrek iltihabına iyi gelir.
        Kireçlenmeyi önler.
        Ayrıca yüksek miktarda C vitamini içerir.

  9. Aysemine Says:

    Evde meyvem yoktu. Bu tartı çikolatali süt receliyle denedim. Tavsiye ederim ssygilar

  10. Meryem Says:

    Gurbetcı29 gardaşıma el cevap:googleye Ülkerin ortakları yazıyosun bir sürü manşet görüyosun… Trabzondan slmm… Çilekli tart süper ellerinize saglık

  11. *kahverengi* Says:

    Belginim canım benim, çok geç oldu yazana kadar ama ben de yazmak istedim, ellerine sağlık, çok güzel görünüyor, jöle yerine yaptığın uygulama çok daha güzel ve insanın içine siniyor, maşallah diyorum canım kardeşim, misafirim vardı, onlar gelmeden önce de bir gün boyunca yine hasta yattım, son zamanlarda çok sık hastalanır oldum yine, hayırlısı, selametle canım benim, Allah’a emanet…

    • Belgin Says:

      Canımsın hiç geç diye düşünme,Allah razı olsun kardeşim,geçmiş olsun.Ben de hasta olunca cevabını geciktirdim sen de kusura bakma.Bir de canım moral çok önemli,vürüslere karşı siper olmak için.Hiçbirşeyi takma canım,Rabbim feraha eriştirsin İnşaAllah.Sen de Allah’a emanet ol canım…

  12. deniz kizi Says:

    cahide hanimcim sozler bana anlamli geldi insanlarin ikiyuzlulu cikarci iliskileri anlatiliyor biliyorsunuz son zamanlarda sarkilarda tekerleme gibi sozler var ondan.ayrica daha ne acik klipler ve sahneler var.daha masum demek istedim ama muzik tarzinin sakincasi yokki

    • Cahide Says:

      Güzel kardeşim, güzel şeyler öğrenmek veya hatırlamak için böyle saçpa sapan haram görüntüler içeren kliplere ihtiyacımız yok. Oradaki süper mini etekli kız görüntüsü sence normal mi? Daha ileride ne var bilmiyorum ama en azından baş kısım berbattı.

  13. Gold Says:

    Siz dalga mı geçiyorsunuz? 10 saniye bile tahammül edilmez. Bayanların bayanlara bakması haram yerlerini biliyor musunuz?

    • Cahide Says:

      Bu yorumu bende yeni farkettim. Bu tarz müzikler, klipler nasıl dinlenir, bu görüntülere nasıl bakılır? Tavsiye edecek daha düzgün bir şey yok muydu!!!

  14. Feyza Says:

    Bunu alayina mi yazdiniz. Bahsettiginiz ismi hic bilmeden arattirdim tam tersi cikti…

    • deniz kizi Says:

      hangi is,i ozayimi hayir bir bayan var klipte ama opusme gibi sahneler yok ve sozler cok guzel al birini vur otekine hepsi ayni hepsi ayni duygu yok his yok maddiyatin pesinde.once iyi yoksa duser yuzleri …. diger kliplere oranla dedim ben

  15. Zeymuran Says:

    Selamun aleykum ELİFİNCİ kardeşim en son yorumunu bu gün gördüm :) sana cevap yazmıştım ama göndermede hata oldu herhalde Müberra ilede konuştuk önümüzdeki haftalarda inşALLAH Alaadin tepedesinde oturalım bir gün Müberranın interneti kesik salı güne kadar :) zaten belli oluyor yokluğu görüşmek üzere ALLAHA emanet olun ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    • elifinci Says:

      aleykümselam zeymurancım inşaalah buluşup tanışırız sabırsızlıkla bekliyorum cahideciğim selamlarımı ve sevgilerimi yolluyorum sanada rabbim yar ve yardımcımız olsun

  16. güvercin 73 Says:

    selamün aleyküm cahidem uzun aradan sonra yazmak istedim merak eden arkadaşlardan allah razı olsun ağrılarım çok fazlaydı doktora gitsemde tedavisi yok ağrı kesiciler sadece midemi bozuyo bir yazında yazmışsın ya bazen yaşadığın şeyler seni bi çok şeyden uzaklaştırıyor seni takip etmeya çalıştım her ne kadar mail atmasamda inşaallah iyisindir canım aranıza yeniden beni alırmısınız sizi seviyorum rabbime emanet olun

    • Cahide Says:

      Canım benim ne demek aranıza alır mısınız? Biz kardeşiz canım. Her zaman buyur gel güzel kardeşim. Çok geçmiş olsun. Allah şifalar versin…

    • aspasya11 Says:

      geçmiş olsun güvercin..Rabbim acil şifalar versin canım..

    • Belgin Says:

      Hoşgeldin güvercin 73 kardeşim,merak etmiştik bayağı uzun zaman oldu.Rabbim hastalığına da acil şifalar versin amiin.Biz de seni seviyoruz.Allah’a emanet ol canım.

  17. Minikkelebek Says:

    Ellerinize saglik. Eminim ki görüntü kadar tadi da güzeldir :)

  18. hatice Says:

    merhaba cahide hanım ben mutfak şefi almak istiyorum ama karar varemedim sizin robotun şefinin hangisini alayım birisi çok donanımlı çelik gövdeli olduğu için çok hoşuma gitti diğeri tam benim işimi görecek hemde 8 litre ama çelik gövde olmadığı için cesaret edemiyorum ben çok kullanıyorum mikser en fazla bende 1 yıl dayanıyor sipariş çalıştığım için siz yardımcı olurmusunuz karar veremedim

    • Cahide Says:

      Ben de stilea nın mutfak şefi var ama memnun kalmadım. 5 lt lik deselerde 1 kg. hamuru bile zor yoğuruyor. Asla tavsiye etmem kardeşim. Ben hamurumu robotta yoğuruyorum.

      • Feyza Says:

        Yeri gelmisken sorayim Cahide Abla. Bu robotta yogurma isini ablamin robotunda bi denemek istiyorduk. Defterinde araliksiz en fazla 1 dakika calistirilabilecegini, ardindan 3-4 dak. ara vermek gerektigini yaziyor. Acaba sizin kullandiginiz robotlar daha mi farkli. Ablaminki 160 watt, haznesi 1 litrelik. Simdiden tesekkür ederim ablacim. Allah’a emanet ol.

        • Cahide Says:

          Benim robotun kapasitesi büyük ve motoru güçlü canım. Bu yüzden 4-5 dakika boyunca çalıştırabiliyorum.

          • hatice Says:

            peki önerebileceğiniz bir marka varmı ben ne alyım 2 ay önce mehtap marka mikser aldım oda gitti ne yapabilirim ben hamur filan yoğurmuyorum sadece krema çırpıyorum

  19. isimsiz Says:

    bugün sabah namazını 5,30 ta idi güneş 5,40 ta kıldım. içim huzursuz mutsuz hiç kaçırmazdım alarm çalmamış namazım sahih olmaz mı kaza namazımı sayılır lütfen cevap verin.Ablam misafirimdi o kalkmış beni kaldırmamış eşim de kılmıyo o kılsa farklı olurdu belki içim devamlı ağlıyo bugün çok mutsuzum,

  20. Aksa Says:

    ……………….

  21. Kardelen Says:

    Eline saglik Belgin abla, tartin nefis olmus, bende bir dilim alayim :-). Laleler icimi isitti birde havalar düzelse, bugün burda 6 derece vardi, böyle devam ederse kislik esyalari cikaracagim :-(.

    • Belgin Says:

      Kardelen kardeşim Allah razı olsun canım,ama bir dilim yetmez :)Canım bizim buralar da soğuk.Ben hiç kışlıkları kaldırmıyorum ki,hâlâ kışlık manto giyiyorum.Hayırlısı bakalım canım,Mevlâm ne eylerse güzel eyler….

  22. Aksa Says:

    oooo ellerine saglik Belgin ablam…cok nefis görünüyor…Tam da cilek mevsimi…Pastanin üzerinde tam bir görsel sölen olmus…

    • Belgin Says:

      Allah razı olsun Aksa kardeşim,bizim çocuklar bayılıyor :)İnşaAllah fırsatın olduğunda denersin canım .İnşaAllah senin çocuklar da beğenir.Onları öp benim için.Selametle canım…

  23. jale Says:

    Belginciğim tartın ” rüya ” gibi olmuş, ellerine sağlık canım …Fotoğraflarda çok güzel …Allaha emanetsin ..,

    • Belgin Says:

      Allah razı olsun Jaleciğim,güzel gören güzel düşünürmüş vesselam ;-)güzel yüreklim sen de Allah’a emanet ol canım…

  24. isra Says:

    ya ben su tokalasma meselesine takildim biz avrupada yasiyoruz burada bunlarin adetleri tokalasmak tamam herkesle tokalasmiyoruz ama mesela doktora gittigimizde el vermeyince adam diyorki biraz sonra ben seni muayene edecegim anlamiyorum bu durumu elinizmi kutsal sadece dogrusu bu durum benimde kafami karistiriyor ayrica zaten bize karsi onyargililar el vermeyeni koyu musluman tehlikeli goruyorlar her nekadar dile getirmeselerde hissediyoruz ayrica cok kisi el veriyor cok azi vermiyor ve tokalasmaktan kacinan bizim gibiler cok zor durumda kaliyor

    • bsra21 Says:

      İsra kardeşim tabiki sadece el kutsal değil. Doktorla tokalaşmak gereksiz yere yapılıyor yani buradaki amaç nedir diye sormak lazım. Ayıp oluyor, bizi kötü görüyorlar… Bu sözler içimizde büyüttüğümüz sözler. Şeytan insanı mecburmuş gibi düşündürüyor artık insan öyleymiş gibi algılamaya başlıyor. Hastalığa bakarsak orada insan bir rahatsızlığından dolayı tedavi olma amaçlı muayene oluyor, zaruri yani. Doktor muayene etmeden nereden anlasın hastalığı? Dikkat edersek bir yerde mecburiyet var diğer tarafta ise keyfi bir şey.
      İnşaAllah anlatabilmişimdir. Yani benim bildiğim böyle.

    • Zeynep Says:

      İsra kardeşim çok haklısınız.. Doktora gitmiştim adam elini uzattı bende nazikçe tokalaşmamın dinime göre haram olduğunu dedim ve elimi vermedim..adam bana ne dese beğenirsiniz “onca Müslüman bayan hastam var ilk kez bunu duyuyorum..”
      Duyarsız Müslüman kardeşlerime teşekkürler..:(

  25. Sumeyye Says:

    Slm belgin ablacigim eline yüregine gönlüne saglik cilekli tariflere bayilirim ufakligin nasil simdi tam sevme kivamina gelmistir Allah saglik sihat versin benim minikde Ablam demeden kivama Gelmeye baslamis her gördügünde bakiyor etlerine kivama gelmismi Ahmet herhaldeki kivama gelince isiracak kizimida isirirdi icim ciz ederdi Ama bisey diyemezdim Neyse okuyacak zaten böylelikle söylemis oldum oh be,belki bi umut ahmete kiymaz böylelikle.tarifi mutlaka denicem benim yaptigim bi pastaya benziyor Ben kekin üstüne Pudding de yapiyorum sonra cilek ve jöle.tortenguss varya belgin Abla ondan kullaniyorum yani toz jöle sende ondan kullandin sandim süphede kaldim acaba icinde bisey mi var diye kullanmamissin selam

    • Zeynep Says:

      Ahmet kıvam aldı alacak :):) az kaldı :)
      Datloşum benim :)

    • Belgin Says:

      Aleykum selam Sumeyyeciğim,Allah razı olsun kardeşim.Ahmet kaç aylık oldu?beim oğlan 4 ayını doldurdu,kıvama geldi sayılır,sanki sen benden sonra doğum yaptın,aramızda az fark var sanırım.Neyse hafif ısırma şeklinde atlatırsınız ,belki kızından farklı tepki verip teyzesine beni ısırmadan sev der yavrucuk :)Kıyamam ya..Canım jöle olarak elime aldım toz jöle paketini(benimki beyaz olanıydı,bir de Dr.Oetker in çilekli toz jölesinde hakiki Carmin var yazıyordu),ama dedim olmaz şincik Cahide kardeşe gönderiyoruz hepsi naturel olsun mümkünmertebe istedim,içinde haram değil ama sağlığa zararlı katkı maddesi dolu,terazide tarttım 17 gr.geldi,hadi dedim 20 gr.nişasta kullanayım;meyva suyu yerine kuşburnu çayım vardı,şekeri aynı ölçüde kullanınca denk geldi.Tencerede 2 yemek kaşığı kadar kaldı çocuklar da Rotengrütze niyetine götürdüler :)Allah’a emanet ol canım…

  26. Cahide abla Selamün Aleyküm. Eşimin görevi gereği Mardin Kızıltepeye tayinimz çıktı.Bize tavsiyeleriniz nelerdir.Hayırlı akşamlar Says:

    Cahide abla Selamün Aleyküm. Eşimin görevi gereği Mardin Kızıltepeye tayinimz çıktı.Bize tavsiyeleriniz nelerdir.Hayırlı akşamlar

    • Cahide Says:

      Öncelikle tedirgin olma. Kızıltepe’nin insanları iyidir. Komşulukları güzeldir. Sezer marketlerden alışveriş et. Hastane caddesini, Özmen çarşısını benim için de gez. Bazen hiç aramam dediğin yerleri özlediğin zamanlar oluyor bunu da unutma canım. Bu yüzden zamanını stress yapmadan geçirmeye, değerlendirmeye çalış…

      • Cahide abla Selamün Aleyküm. Eşimin görevi gereği Mardin Kızıltepeye tayinimz çıktı.Bize tavsiyeleriniz nelerdir.Hayırlı akşamlar Says:

        KIzıltepe hakkında bilgi verdiğiniz için Allah razı olsun.Dua edin de hayırlı bir ev tutalım daha ev bulamadık….Anne adayıyım tavsiye edeceğiniz İslami usule uygun doktor veya hastane varmı. Şimdiden Allah razı olsun…(Ben Sümeyra)

    • hatice Says:

      benim .çok samimi bir arkadaşımda almanyadan kızıltepeye tayinleri çıktı.yaklaşık üç senedir ordalar.arkadaşım ev hanımı üç çocuğu var eşide kızıltepe imam hatip lisesinde öğretmen..kimbilir belki tanışırsınız….

  27. Sevdenur91 Says:

    es-selamün aleyküm canlarımmmm ciğerlerimmmm benim biriciklerim kıymetlilerim Cahide ablammmm ennn kıymetlim benim :D :D :D leptoptan yapamadım kalp olmuyo yaa ama olmuş kabul edin siz, şu an doldurdum ben burayı tmm :D :D sizleri çok çok çok çok çok çok çok özledim ve bi o kadar da çok kocaman seviyorum.
    Bensiz de ne tarifler geçmişin siz yha sizi siziiiii ;) :D :D hepinizin ellerine kollarına sağlık Belgin ablam çok lezzetli olmuş tartın yapıcam inş. çileklerimiz kızardı :) kabaca kaçırdığım tariflere baktım^^ inşaallah yarın detaylı bakcam okuycam :) misafir var şimdi az bi yazyım dedim :) Huri ablammmm farketmişin bizi aratmışın, aramışın ya bi havalara falan girdim şu an sorma :D :D :D Rabbim razı olsun.
    Bizim telefonda sorun vardı hafta başından beri babamı bekledik şehir dışındaydı, servis çağırdık yaptılar.Şükür kavuştum sizlere, buram buram burnumda tüttünüz yaa çok özledimm^^ kalpler burya :D :D
    Cahide ablammmmm konun muhteşem her zaman ki gibi, bu sohbeti bir ara dinlemiştim çok faydalı rabbim razı olsun.
    Pekiiiiii benim mazeretim vardı, geçerli bi mazeret.Benim akranlarım tayfam, ekibimm sizler nerlerdesiniz bakem :D :D :D büşram, müberraam, toprağım ? A a a a ses 1-2 :D elma dersem çıkın armut dersem yine çıkın :D :D :D uzattım biliyorum işte çok özleyince ucu kaçıyo böyle :D neyse ben kaçtım canlar şimdilik benim hava raporum böyle :D :D sundum ve çıktım Allah’ emanetsiniz çok öpüyorum hepinizi, kalp :D cennetin enn güzel köşeleri sizin olsun…

    • Cahide Says:

      İşte kızlardan biri göründü :) Hem özledik, hem merak ettik sizi gülüm. Müberranın da interneti kesilmiş. Bugün gelecek demişti. Allah sağlık versin hep güzel haberlerinizi alalım canım. Ama arada ben de böyle uzaklaşsam iyi olacak sanırım :)

      • Zeynep Says:

        Sen kal kaldığın yerde :)

        Müberra seni çok merak ettim..

        • huri Says:

          ahaa kızlarım gelmeye başlamış.yaw ben bi gittim bir ara bir bakayım dedim kızlar kaybolmuş….ben de kadrolu takipçi olarak birkaç gun sonra geleceğim.10gundur misair ağırlıyorum halada artarak devam ediyor.zeynep ablam senide seviyorum hakkatten

      • Belgin Says:

        Cahidem çok uzun süreli olmasın ama uzaklaşırsan,birgün bile yorumları yayınlamayıp görünmesen,burası ölü şehir gibi oluyor :(Ama dinlenmekte hakkın bacım ;-)

      • bsra21 Says:

        Selamün Aleyküüm :)
        Allah razı olsun abla bizde inşaAllah sizlerin hep güzel haberlerini alalım. Nasılsınız inşaAllah hepiniz iyisinizdir Rabbim bizleri iki cihanda da iyi etsin yüzlerimizi güldürsün. Amin amin. Merak edenlerde sağolsun Allah razı olsun herkesten. Benim kendimce işlerim vardı, İslamla ilgili yazılar okudum sohbet dinledim falan derken zaman geçmiş :). Ama ama çok da güzel şeyler öğrendim :) zaten yeni bişey öğrenince onunla ucundan kıyısından alakalı olan diğer konular ilgimi çekiyor derken başka şeyleri de öğrenmiş oluyorum. İslam öyle güzel bir din ki mükemmel açıklamalarla akıllarda tek bir soru işareti bile kalmıyor Elhamdülillah. Güzel sayılabilecek (inşaAllah anlarlar) sohbetlerimiz oldu yani doğru bildiğimiz yanlışlardan konuştuk güzelce sakin sakin. Bakalım :). Ben Allah büyüktür deyip O’na sığınıyorum. Allah bizleri doğru yola iletsin amiin..

        Abla ben dondurmayı sonunda tutturdum kremayı da buldum :D. Çilekli dondurmanı yaptım sert olmadı bu sefer. Dolaptan çıkınca yenilecek durumdaydı benim hatam süt reçelimden dolayı oldu sıvı kaldığı için sert oluyordu ama geniş tencereyle açık renkli süt reçeli oldu haliyle dondurma da güzel oldu :). Evdekiler tekrar istiyor :):) Allah senden razı olsun♥♥
        :):) Bu arada ben çilekli tartı görünce bittim :) Ne kadar güzel görünüyor denemeyi çok isterim ama bu ara yemesem daha iyi olur sanki :) Damat paçası da hoşuma gitti ama gelinlere de tarif yok mu :) Hep damatlara olmaz :) Annem yufkanın arasına didiklenmiş baharatlı tavuk etini yayıp gözleme gibi kızartıyordu. Üstüne yoğurt falan ımmm çok lezzetli oluyor :) Ama bu damatlarınki daha afilliymiş :D

        Hindistan cevizli topları annem denemek istiyormuş bana diyor ki ben epey süt alayım sen süt reçeli yap :) Hindistan cevizli topa süt reçeli lazım ya heveslendi tarifi yapmak için :). Sen reçeli yaparsın ben de dediğim tarifi yaparım diyor hatta süt reçelli karınca pastası var ya o da çok ilgisini çekmiş onu da denemeyi düşünüyorum sen bana epey bi reçel yapsan iyi olur diyor :):). Cahide abla bu site sihirli midir nedir :) Siteyi inceleyenlerde bir yemek yapma aşkı pasta börek yapma isteği sorma gitsin ama kiloları ne yapacağız bilemiyorum :):)
        Son olarak çok şükür dikişlerden kurtuldum daha rahatım. İnceledim de çok güzel dikmiş doktorumdan iyi bir terzi olur :P :)

        • Cahide Says:

          Ve aleykum selam canım, iyi olduğuna sevindim. İnşaAllah bir daha böyle ameliyatlık işlerin olmaz. Anneciğine benden kocaman sevgiler selamlar. Seni de çok öpüyorum gülüm…:)

          • bsra21 Says:

            Allah razı olsun abla♥ Annemin de sana selamı var. Ben de seni çok öpüyorum :). Hatta Hicret ablaya öpücük siparişi veriyorum seni çok çok öpsün benim yerime bir de sarılsın :):)

            • Belgin Says:

              Büşracığım hoşgeldin,dikişlerden kurtulduğuna sevindim canım.Rabbim kolaylık versin amiin.Allah razı olsu tartı da beğenmişsin;İnşaAllah deneyince sonucunu yazarsın canım ;-)Allah’a emanet ol….

    • gurbetci29 Says:

      Hoş geldin Sevdenur…bende diyodum bu siteni çiçek gravatarlı çiçek kızları nerde diye… :) al benden sana ❤❤❤❤❤❤

    • Belgin Says:

      Aleykumselam ve rahmetullahi ve berekatuhu Sevdenurcuğum,ben de çok merak etmiştim.Bir anda hepiniz de kayboluverdiniz sayfanın neşeleri ;-)bol gülenyüzlü bebeli yorumlara hasret kalmıştık.Elhamdülillah iyiymişiniz çok sevindim :) :) :)
      Allah razı olsun canım,İnşaAllah yaptığında beğenirsin.Selametle canım…

    • Mehtapabla Says:

      Sevdenur hosgeldin canim nasil denk geldiyse bütün kizlarim ayni anda kayboldunuz neyseki geri dönüsler baslamis :) iyi oldugunuza sevindim canim.Haydi yarin Toprak ,Müberra ,Büsra danda hayirli haberler bekliyoruz.

      • jale Says:

        Sevdenurcum …Büşracım ,Aleyküm selam ve rahmetullah …İyi olduğunuza sevindim …Annelerinize selamlar …Büşracım sohbetlerin hemen olmasa bile zamanla meyvelerini verir Allahın izniyle, rahat ol sen ;) Gönüllere attığın tohumlar Allahın izniyle gün gelir yeşerir …Allaha emanetsiniz …

    • sümeyra Says:

      Hoşgeldiniz canım ablalarım♥ Özlettiniz yani.Ya ben sizi öyle çok seviyorum ki anlatamam.Hiç tanımadıklarımı bu kadar çok sevebileceğimi düşünmemiştim :D Bu arada müberra abla konya da bi tek onu biliyorum.Toprak ,Sevdenur ve büşra abla siz nerelerdesiniz?Merak ettim de :D Kim bilir belli mi olur belki üniversite için yanlarınıza gelirim ha :D İnşallah görüşürüz bir gün:D
      Mehtap abla,hicret abla,zeymuran abla,Katre abla,Hülyamız,belgin abla,hasret abla ,aylin abla :) ve şu an ismi aklıma gelmeyen bütüüünnnn ablalarım sizleride çokk seviyorum bilesiniz :D
      Ya Giresun’a da yolunuz düşsün bir gün ha fena mı olur ? :D Bekliyorum her zaman haberiniz olsun:D
      Cahide abla sende kaybolma biyerlere nolurr :) Tabi dinlenmekte hakkın ama bizide bırakma :D Bu site gerçekten muhteşem ya 1-2 gün ayrı kalınmıyo yani :D
      Belgin ablacım Çilekli tarta diyecek söz yok zaten ellerine sağlıkk :)
      Herkeseee bolca selamlar..Kendinize çok çok iyi bakın.Öpüldünüz kocamann.Dularınızı bekliyorum..

      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
      ♥♥ ♥♥♥ ♥♥
      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
      ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
      ♥♥♥♥♥♥♥♥
      ♥♥♥♥
      ♥♥♥
      ♥♥

      **Pek beceremedim ama bu da bendenn sizeee :D

      • sümeyra Says:

        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥ ♥♥♥♥♥ ♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ ♥♥♥ ♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥♥♥♥
        ♥♥♥♥
        ♥♥

        • Belgin Says:

          Sümeyracığım Allah razı olsun canım,tartı beğenmene sevindim.Ben de senin gibi burdaki bütün gönül dostlarımla buluşmak çok isterdim,İnşaAllah bir gün olur.Selametle canım…

  28. Belgin Says:

    Aleykum selam Cahidem,Allah razı olsun,bizlerin gaflete düşmemesine vesile oluyorsun.Nurettin hoca da çok güzel açıklıyor zaten.Rabbimiz ne emrettiyse sorgusuz sualsiz uymalıyız.Aksini iddia edenler,nefsinin esiri ve iblisin arkadaşı olmuş zavallılardır.Allah muhafaza..

  29. Fatmanur Says:

    Cahide hanim bir konu beni cok sasirtti. Herkesin guvenip kolaylikla alisveris yaptigi bim marketin bakliyatlari ithal. Mercimeklerimiz Kanada dan, kuru fasulyemiz ABD den, pirincler Misir ve Rusyadan ,nohutlar Çinden, barbunyalar Hindistandan geliyor.
    Biz kendi urunlerimizde bile saglikli mi diye arastirirken bunlari hic bilemeyiz. Daha da kötüsü bizim çiftcilerimize tarimimiza yapilacak en kotu darbe.
    Dış guçlerin once cazip iş imkanlariyla üretimi durdurup sonra cekilip savas actigini filistinli bir ogretim gorevlisi anlatmisti.
    Bu mevzuyu lutfen paylasir misiniz. Uyanik olmaliyiz.

    • Cahide Says:

      Ben de bunu bilmiyordum Fatmanur… Bakıyorumda ben hiç bir şeyi bilmiyorum… İşin içinden nasıl çıkılır onu da bilmiyorum..:((

      • Fatmanur Says:

        Paketlerin arkasinda acik secik mensei yaziyor. Bugun bimde hepsini okudum. Helal marka incelemesinden sonra bir madde daha cikti bakilacak . İnsaallah Rabbim hep helal ve tayyib yedirsin tum muminlere.

        • Cahide Says:

          Fatmanur bende pakettki yazıları çok okurum ama demekki bakliyatları okumak hiç aklıma gelmemiş. Ne kadar güvendiysem artık..:((

          • kurabiye@ Says:

            Cahide abla bende her zaman sayfanı ziyaret edemiyorum,hem yoğunluktan, hemde artık hamur işi yapmıyorum çok kilo almaya başladım bir dur demek lazım :).
            Bende geçen gün bimden prinç alacaktım bu “gdo” lu prinç mevzuundan dolayı menşei nereden diye bakayım dedim italya yazıyordu almadım, diğer marketten açık pirinç aldım, son zamanlarda bende bakliyatımı hep ordan alıyordum şimdi içime kurt düştü :(
            şimdi baktım evde olan açılmamış pilavlık bulgur ve yeşil mercimek ikiside Türkiye’de üretilmiştir yazıyor gerçekmi değilmi bilmem artık günahı üretenlerin boynuna..

    • jale Says:

      Fatmanur kardeşim şer güçler bizim yumuşak karnımızın nerede olduğunu öğrenmişler .Fare gibi üfleye üfleye yiyorlar bizi …Uyanıcaz, uyanıcaz da korkarım uyandığımızda çok geç olacak … :( :(

  30. Aisha Says:

    Belgin ablacim bu nasil guzel tart boyle.gercekten bayildim.mutlaka deneyecegim.jole ve laleler ayri guzel olus.eminimki tadida harikadir.ellerin dert gormesin ablam.Allaha emanet ol.

    • Belgin Says:

      Aisha kardeşim,Allah razı olsun canım.Senin de ellerin dert görmesin mahire bacım.Sen de Allah’a emanet ol canım…

  31. Nehir Says:

    Ellerinize saglik cok sevdigim bir tart tır bu bi fikir vermek istedim kekin üzerine ben puding yapip koyuyorum hem cilegin suyu keki ıslatmiyor hemde kek pudingle yumusuyor ertesi gune cok daha guzel oluyor! Sadece soylemek istedim …

  32. samira Says:

    Selamun Aleykum pasta mükemmel görünüyor.Ellerine saglik Belgin.Cahide abla dualarina binlerce kez amin Insallah.Dün verdiginiz cevaba cocuklar gibi sevindim Allah razi olsun.tokalasma konusunda peygamberimiz yapmamis insanlar neden kabullenemiyor anlamiyorum.Allaha emanet olun.

  33. gül Says:

    s.a cahide abla eşimin babasını ve amcasının elini öpmek haram mı öpmesen ayıplıyorlar

    • Cahide Says:

      Canım benim bildiğim kayınbabaya nikah düşmediği için tokalaşılabilir ama bana sorarsan ben tokalaşmıyorum. Sağolsun kayınbabamda tokalaşmaz zaten. Kocanın amca ve dayı gibi yakınlarıyla da tokalaşamıyor, yalnız kalamıyorsun canım

      • hülyamız=) Says:

        benim bildiğim kayınbabaya nikah düşüyor cahideciğim, her ne kadar baba olarak bakılsada sonuçta öz baba değil. ne sapık kayınbabalar var Allah muhafaza. ama bizim toplulumuzda saygı olarak algılandığı için öpüyoruz malesef.

        • Cahide Says:

          Kayınbabaya nikah düşmüyor Hülyacığım. Ayette de geçiyor:

          Allah Teâlâ Nur Suresinin 31. aye­tinde şöyle buyurur:

          “Mümin kadınlara da söyle gözlerini sakınsınlar; edep yerlerini ve çevresini örtsünler. Görünen kısım dışındaki süslerini açmasınlar. Başörtülerini yakaları üstüne kadar indirsinler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, elleri altında bulunan esirler, ele bakar hale gelmiş ve erkekliği kalmamış kimselerle kadınların edep yerlerinin farkına varamamış çocuklar dışında hiç kimseye süslerini açmasınlar…” (Nûr, 24/31)

          Hatta kadının kocası ölse bile kayınbabasına nikah düşmüyor.

  34. Feyza Says:

    Ben özellikle jöle kismina bayildim, ne güzel bir fikir bu sekilde yapmak. Elinize saglik.

  35. katre Says:

    belgin abla tarifin çok güzel …..ama bizde meyvalar en fazla 1 gün dayanır…. 2 tane meyva düşmanı meleklerimiz varken anca bu güzel tariflere bakakalırım…….

    • Belgin Says:

      Allah razı olsun Katre kardeşim.MaşaAllah kuzulara,afiyet şifa olsun.Biz de de bir çilek hariç(çünkü anında tükenir :)) meyvaları soyup,doğrarım ancak öyle yerler.Hiç bana çekmemişler,meyvayı çok severim.Elhamdülillah Rabbimize çeşit çeşit nimetler sunmuş bizlere.Rabbim şükrünü eda edenlerden eylesin amiin.

  36. gulerfatma Says:

    aleykum selam ve rahmetullahı ve berekatuhu.. gorntu superrrrrrrrr :) Bır dılım ısterım Belgın abla.
    Haklısın ablacım, ogrendıgım bır gunden berı kımseyle el tokalasmam, elhamdulıllah. Aman ne olacakmıs o senın kuzenın beraber buyuduz sarılıver dıyolar bazı buyukler. bende hemen pekı neden kuzenlerle evlenmek helal. nıkah dusuyor dıyorum o zaman kem kumler baslıyor. AH AH Islam ahlakıyla buyumemek bılmemek ne fecı bır konum.
    Sımdıden sızlerden dua ıstıyorum abla ve kardeslerım hazıranın 5sınde bosanma davam var. ınsaALLAH hayırlısıyla bır sonuca varrırım. zıhnım cok yorgun hıc saglıklı degıl. kendım ıcın oglum ıcın daha ıyı bır ıslamı hayat yasamak ıstıyorum. sımdıden ALLAH razı olsun. sevgıler. HAYIRLI CUMALAR. SELAMUN ALEYKUM.

    • Belgin Says:

      Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu güzel kardeşim,Allah razı olsun.Bir dilim asla yetmez ;-)
      Canım dualarım seninle olacak.Rabbim yardımcın olsun,kalbine göre versin canım benim…Selametle…

  37. mehlika Says:

    cahide abla ,geçen gün yağlı kağıtla ilglili eski bir yazını okudum.şaşırdım kaldım ya..yağlı kağıt benim mutfakta elim ayağım gerçekten doğrumu bu,ne kullanıyosunuz onun yerine….

    • Cahide Says:

      Bu konuyu yeniden ele alalım istiyorum. Bazı firmalar sitelerinin soru cevap kısmına kağıtlarının kesinlikle yağ içermediğini yazmışlar. Bu gerçekse, bizi yanlış yönlendiren prof.lara ne diyeceğiz bilemiyorum.

      • mehlika Says:

        aynen ablacım ya şaşırdım kaldım,benim tost makinam teflon olduğu için çizilmiş,onun için çocuklara yağlı kağıt arasında yapıyorum,aynı şekilde kek kalıbım var onunda altına yağlı kağıt seriyorum,kısacası sağlığa zararlı buldugum ürünleri yağlı kağıtla değerlendiriyordum.atmaya kalksan hangi birini atıcan:( sağlıktan olmayalım derken imandan olmayalım allah muhafaza

  38. hülyamız=) Says:

    aleyküm selam cahidem,
    belginciğim tartını görünce içim açıldı. ellerine sağlık kardeşim. alt kısmı kıtır değilde kek gibi oluyor galiba. hemen yarın denemek istiyorum :-)
    cahideciğim, bırak tokalaşmayı birde el öpmek çıktı. kendini çok modern sanan kimselerde birde bu moda var. gittikçe komikleşiyoruz. Allah yardımcımız olsun.

    • Belgin Says:

      Hülyacığım Allah razı olsun canım,evet alt kısmı yumuşacık kek oluyor.İnşaAllah denediğinde beğenirsin kardeşim ;-)Selametle..

  39. qumus Says:

    Ablam bide bizim bir cevizli pogaca tarifimiz var, isterseniz yazarim sizde deneyersiz, beyenseniz yayinlayarsiz. Eslinde çox gözel tatli ve yemeklerimiz var. Hele sizin süd reçeli dediyiniz molokodan biz çox istifade edirik tatlilarda. En çoxda krema hazirlayiriq pastalara. Biraz agir bir krema olur ama cox asan ve lezzetli alinir.

  40. qumus Says:

    Cumaniz mübarek ablalarim. Bizde ancaq qardasimiz ve bizden çox kiçik olan erkek çoçuklarla öpüsmek olar. Herkesle görüsüb öpüsmek dogru deyil. Ama sizde bilmirem her yerde eledi ya nece gördüyüm qederiyle her tanis oldugunuz erkek bayan ferq etmir, görüsüb öpüsülür. Buda mene çox ilginc gelir. Amma indi bu yorumlari oxuduqda gördüm ki, herkes ele deyil. Sizzdede bunun dogru hereket olmadigi bilinir.

  41. havva Says:

    selamün aleyküm ballarım.hepinizin cuması mübarek olsun.Rabbim razı olduğu kullardan eylersin,bizlere sevdiği işleri yapmayı nasip etsin.. RABBİM sevsin sevdirsin sevindirsin Muhammet ümmetini…
    na mahremle tokalaşmak cehenneme el uzatmak….oysa bu davranış günümüzde yobazlık olarak adlandırılıyor..evde hanımlarının o güzel ellerine dokunmak istemeyen erkekler dışarıda kendisine uzanan haram eller için can atıyorlar,uyardığın zaman seni suçluyorlar..Merhameti bol Rabim hidayet versin yalnış yolda gidenlere..dualardan unutulmamak ümidi ile Allaha emenet olun

  42. Meryem Says:

    Bayramlarda kayınvalidemin evi kalabalık olur…giriş kapımızın hemen karşısı mutfaktır … Ben hep en arkada durmayı tercih ederim (en arka mutfagın içi oluyor tabiki çünkü giriş çocukların istilasında bayram olunca))ve biri geldiği zaman tabiki erkekse elime havlu alıp ” hosgeldiniz bayramınız ………. “Olsun derim ve tokalaşmaktan yırtarım bu formülü geçen bayramda buldum çünkü bi kere başıma gelince ne yaparım diye düşünmüştüm….Mevla herkese hidayet nasip et başta bana olmak kaydıyla… Tirabizondan sevgiler tekrar

  43. gurbetci29 Says:

    Herkeze hayırlı cumalar…ellerine sağlık Belgin abla lalelerde içimi açtı…şu erkeklerle tokalaşmak konusuna gelince aklıma geldi ben gelen erkek misafire hiç hoş geldin bile demem ayıplayan carsada umrumda değil yani demek istediği eşim ilgilenir hep,şu kadın erkek karışık oturmak konusunuda bir gün değinsen Cahide abla ne çok kızıyorum buna bi bilsen…bazılarına göre yobaz olsakta ben halimden memnunum :)

  44. Meryem Says:

    Hanımlar konu bu tariflen ilgili degil ama bi gözlemimi paylaşmak istiyorum..ben yıllardır “ÜLKER”ürünlerini almaya gayret eden biriydim.. Birisi baska bi marka alsa “Niye onu aldın Ülker alsaydın ya” derim..cok cok dikkat ederdim… Ama gecen kardesim dediki ” Sen Ülkerin ortaklarını biliyor musun??”dedi “yabancı ortakları var” diyince bunu bi arastırayım dedim ve neler yazmıyorki acın internet sayfalarını bi bakın… Ben su anda yıllarca kendimi kandırılmış hissediyorum… O kadar dikkat eden ben nasıl olurda buna gözü kapalı inandım…tanımadığım insandan bişey gelse o yemegi veya pastayı kırk kere evirip ceviririm” acaba nasıl yaptı” diye.. Şimdi kendimi çok tuhaf hissediyorum …şimdi ne olacak diye düşünüyorum ve düşünüyorum….bu konu hakkında neler biliyosunuz…. Trabzon dan sevgiler…hayırlı cumalar herkese

    • gurbetci29 Says:

      Meryem kardeşim google amcaya ne yazmak lazım görmek için bende senin gibi ülker ciyim ama internette her yazan şeyede inanmıyorum Allah en iysini bilir.benimde kafam karıştı şimdi…Fransadan canım Trabzonuma kocamaaan sevgiler…❤❤❤

    • Fatmanur Says:

      Ülker sadece süt ve süt ürünlerine helal sertifikasi aldi. Biskuvi, gofret, bazi cikolata dondurmalari margarin iceriyor. Helalgidasertifikasi.info adresinde ayrintili bilgiler mevcut .

  45. Zeymuran Says:

    Esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatu♥♥♥ gönül dostları hepimizin cuması mübarek olsun♥ Belgin hanım ellerine sağlık maşALLAH çok marifetlisiniz kardeşim :) Cahideciğim diyorum öyle konuşmak istedim kardeşiz ya kadınların erkekler tokalaşma konusu beni de rahatsız eder hele birde kayınıyla tokalaşıp sarılmaları ya ALLAH aşkına nedir bu hani çağdaşlık ya batsın böyle çağdaşlık bizde el öpme adettir dayımlar hariç yaşlıda olsada hiç kimsenin elini öpmem de mecbur değilim ayıplayan ayıplasın hiç umurumda olmaz.♥Benden sonra geride erkekler üzerinde kadınlardan daha zararlı bir fitne bırakmadım ♥H.z Muhammet S.A.V. ♥♥♥ Kadınlar insanları yakalamada şeytanın kullandığı oltadır♥ Peygamberimizden dua♥♥♥ Yarabbi farkına vararak varmayarak gizli açık bilerek bilmeyerek işlediğim bütün günahlarımı bağışla aminnnnnn Konyadan müslüman alemine selam olsun ♥♥♥

    • Belgin Says:

      Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu Zeymurancığım,Allah razı olsun canım.Gri memleket Almanya dan da Gonya ya selam olsun ♥♥♥

  46. aliye67 Says:

    hayirli cumalar canlar…rabbim gunahlarimizi bahislasin…gunaha girmekten bizi korusun…
    cahidem bazi erkekler var ki tokalasmayi birak sariliyorlar yapmayin yahu…karsindaki kadin rahatsiz oluyor..eger evliyse kocasi ile arasi acilabilir…yapmayin yahuu sizde zor durumda kaliyorsunuz karsinizdakide..
    Belginim bu guzellik ki guzellik…diyebilecek soz yok..bu mevsimde serin serin ne guzel gider birde miss gibide kokar…ellerine saglik tatlim.

    • Belgin Says:

      Aliyem Allah razı olsun kardeşim,güzel sözlerin için.Dediğin gibi yazın serin serin iyi gidiyor,ama daha buralara yaz gelemedi bu sene :(Allah’a emanet ol canım.

      • aliye67 Says:

        buralarda oyle belginim…bugun 10 dereceydi ve tr ye gitmek cok istiyorum…kemiklerimiz isinsin biraz degil mi :)

        • Belgin Says:

          Burası da 7,5 dereceydi.Haklısın Aliyem kemiklerimiz dondu buralarda,bir de alıştım galiba, çok sıcaklara da nasıl dayanırım bilmem :)Rabbim cehennem azabından korusun cümlemizi de amiin.

  47. aişe ravza Says:

    Hayırlı Cumalar ablpacım tokalaşmayı bende oldum olası sevmiyorum .Zaten önce nezaketen bir bayanın el uzatması lazım ama erkekler hiç kaçırmıyor tiiksintide veriyor bana.
    Ablacım sana bişey sorucam,ben yaklaşık 3 yıldır abimin şirketinde çalışıyorum.Evlilik ve hamililelik nedeniyle işten ayrılıyorum.Şimdi işyeri sahibi bu sebeple bana tazminat vermesi gerekiyormuş muhasebecim öyle dedi.Ama şimdi ben abimden isteyemem istesemde vermez gibime geliyor.niye diye sorma bilmiyorum işte işine gelmeyince vermiyor.Ama bellide olmaz belki de verir.Şimdi sorum şu olacak abla eşim diyorki abin seni işten çıkarmış gibi göstersin sende 6 ay boyunca işsizlik maaşı alırsın diyor.Ben bunu kabul etmedim bunun hesabını veremem dedim Yalana girer bu dedim.O da yok ne olcak ya hakkın falan diyor.Sence ben kararımda doğrumuyum abla.Bir kızın bacın yerine koyda yol göster abla.Sana fetva ver demiyorum,Kızın olduğumu düşün ne nasihat ederdin bana?

    • Cahide Says:

      Ben hakkın olanı iste derdim. İşsizlik maaşı için yalan söyleyeceğine abinden hakkın olan ücretini iste. Eğer bu senin hakkınsa neden söylemek ayıp olsun ki. Eğer hak-hukuk bilen biriyse zaten sen söylemeden vermesi lazım. Diğer yöntem doğru olmaz kardeşim.

      • cumbayildiz Says:

        hamilelik nedeni ile işten ayrılmalarda işsizlik maaşı zaten hakkı diye biliyorum araştırmak lazım.Bence önce bunu öğrenmeli ayrıca dediğiniz gibi hakkını olanı almalı.

  48. Mehtapabla Says:

    Belginim bu ne güzel görüntü .Tartin muhtesem laleler ayri güzel ellerine saglik canim.Seni ve tatli yegenlerimi öper Allaha emanet ederim.Simdi cuma sohbetine gidecegim o yüzden kisa yaziyorum Allah nasip ederse gelince yine bir seyler yazarim .

    • Belgin Says:

      Mehtabım güzel gören , güzel düşünürmüş,Allah razı olsun kardeşim.Sen de Allah’a emanet ol canım…

  49. mahbube Says:

    hayırlı cumalar…tokalaşma konusu benim için derin bir yara.bugüne kadar çok tokalaştım mecbur kaldım.öyle insanlar oluyor ki gerçekten mecbur kalıyorsun.ta ki ömer döngeloğlu hocayı dinleyene kadar.ömer hoca yabancı bir kadınla ya da erkekle tokalaşmak cehennem ateşine elini uzatmaktır dedi.bu konuyla ilgili hadisleri de duyunca artık kimseyle tokalaşmamaya karar verdim.bazı ortamlarda mesela bayramlarda evlere gelen misafir bayanlar ellerini uzatıyorlar eşim tokalaşmaya mecbur kalıyor.çevremizde islama uygun yaşayan insanlar pek yok ne yapacağımızı şaşırıyoruz.tokalaşmak haram desek adımız sapığa çıkacak.gerçekten çok derin ve zor bir mevzuu.ALLAH emrettiyse boynum kıldan ince.

    • Belgin Says:

      Mahbube kardeşim sana da hayırlı Cumalar.Tokalaşma konusunda da en ağır itham yakın akrabadan geliyor maalesef,benim amca oğlu biraz ters karşıladı o zamanlar ,elimi vermediğimde.Şimdi burda öyle bir sıkıntım yok,ailecek görüştüğümüz kimse yok;ama çocukların doktoru erkek;dinimiz açısından tokalaşmanın caiz olmadığını anlattım;hristiyan olduğu halde makul karşıladı.Hatta elini uzatacak olsa hatırlar ve özür diler.Rabbim böylelerine iman nasip etsin amiin.

      • Kardelen Says:

        Gercekten bazi hristiyanlara dedigin gibi ALLAH iman nasip etsin. Bizim cocuk doktoru bana ilk gittigimizden beri hic elini uzatmadi,
        sonra da neden uzatmadigini acikladi bana, saygisizlik olarak görmeyin dedi sadece sizin dininizde sakincali oldugunu bildigim icin elimi uzatmiyorum dedi bende tesekkür ettim ve icimden dua ettim. Dinimizi arastiranlar cok saygi gösteriyorlar. InsALLAH dogru yolu bulurlar.

        • Belgin Says:

          İnşaAllah canım,takdireşayan doktorun tavrı ne mutlu.Bazıları da çok kaba,geçen gün bizim mutfakta,çocuk odasında pencere kenarlarında küfler oluştu;bürodan gönderdikleri kişiye,eşim ayakkabısını çıkarmasını isteyince çok komik bulmuş;zoruna gitmiş çıkarmak.Resmen dalga geçiyorlar.Ama dediğin gibi iyi olanlarını da Rabbim İslam la şereflendirsin amiiin.

  50. aspasya11 Says:

    tartın tek kelimeyle mükemmel görünüyor belginim..eline sağlık..bu tart kalıbından edinince yaparım insallah :)

    • Belgin Says:

      Allah razı olsun Serpilim,İnşaAllah denediğinde memnun kalırsın canım benim :)Selametle kardeşim…

  51. gönüll Says:

    Hayırlı cumalar ,ne güzel nimetler bunlar bir şiir paylaşmak istedim ablacım

    Bize bir nazar oldu Cumamız Pazar oldu
    Ne olduysa hep bize azar, azar oldu

    Ne şöhretten hastayız, ne de candan hastayız
    Ne ruhça ne vücutça ne de kandan hastayız
    Avrupa’ya bir değil iki pencere açtık
    Uzun yıllardan beri cereyandan hastayız
    Batı, batı diyerek eyvah hep batıyoruz

    Yaklaştıkça her sene öz yurdumda yılbaşı
    Yapılır milletime Frenkçe sahte aşı
    Buna ağlar ağacı hem toprağı, taşı
    Batı, batı diyerek eyvah hep batıyoruz

    Sen Hıristiyan mısın? Diye sorsan darılır
    Yılbaşında hindi kaz yemesine bayılır
    Çam deviren hindi ki nasıl mümin sayılır
    Bilmiyoruz çoğumuz ne edip yapıyoruz
    Batı, batı diyerek eyvah hep batıyoruz

    Arif Nihat Asya

    • Mehtapabla Says:

      Allah rahmet eylesin üstad su sözleri söylemis,
      Islamiyet Avrupa dan gelse müslüman olacaksiniz.
      Necip Fazil Kisakürek

      • gönüll Says:

        :(:(:(:(: Güzel demiş mehtap abla burda da olduğu gibi

        Ruhuma bir kefen bezi yeter de;
        Yetmez aç nefsime sırma ve ipek.
        Çare yok yüzünden düştüğüm derde,
        Yesem de toprakla karışık kepek.

        Güneşle bir tutsam girmez hizaya,
        Dar bulur sığmam der dipsiz fezaya.
        Kuyruk sallar, sonra hırlar ezaya,
        Benim nefsim, benim nefsim ne köpek!

        Necip Fazıl Kısakürek

  52. serpil demirok Says:

    Selamün aleyküm cahide hanım.Bütün gönül dostlarıma hayırlı cumalar dilerim.yine nefis bir tarif gelmiş ellerinize sağlık.Sizlerden bir fikir almak istiyorum kimya mühendisi bir arkadaşımız keçi boynuzu konsantresi üretimine başlamış bizede hediye olarak iki büyük şişe göndermiş sağ olsun.sulandırıp şerbet gibi içebilirsiniz veya marmelat gibi yiyebilirsiniz dedi ama kıvamı marmelattan daha az yoğun. biz iki şekilde de tüketemiyoruz başka nerede kullanarak değerlenebilir fikir verirseniz çok sevinirin Allah’a emanet olun.

  53. tülay deniz Says:

    aleykümselam canım,sizin de cumanız mübarek olsun. sizin duanıza yürekten amin diyorum.işe başladığımda bayan memurlarıın hal ve davranışlarını görünce şaşırdım. benim bildiğim bayanın ağırbaşlı olması gerek. büyük kouşmayayım estağfurullah. başörtüsü yasağının kalkması için dua edelim.ben de bu turtayı sık sık yaparım. yalnız krem şanti ya da sade muhallebiyi yapıp sürerim,sonra meyve daha sonra jöle.soğuyunca h.ceviziyle süslerim. sessiz’den hepinize sevgilerimi yolluyorum. ellerinize sağlık…

  54. sema Says:

    “Bazı Hocaların ve Müslüman yazarların özellikle tokalaşmayı mübah göstermeye çalıştıkları açıklamalar hayret verici. Bunun vebalini nasıl taşırlar, nasıl yürekleri daralmaz? Tokalaşmaktan bir şey olmaz mı? Peki zina nasıl başlar?”

    cahide hanım buradaki kişilere nasıl müslüman diyebiliyorsunuz Allah ve rasulunun hükmünü değiştiren bir kişi haram olan bir ameli helalleştiren ve böylelikle kendisini hüküm koyucu merci olarak gören bu kişilere nasıl müslüman diyebilirsiniz?
    “Hüküm vermek yalnız Allaha aittir.Allah kendisinden başkasına değil yalnız ona ibadet etmenizi emretti.Dosdoğru din budur .fakat insanların çoğu bunu bilemzler”(yusuf 40)

    • Cahide Says:

      Ben yargı makamı değilim kardeşim. Birisi “Müslümanım” diyorsa, benim ona “değilsin” deme hakkım yok. Bana düşen gördüğüm yanlışları dile getirmek, sessiz kalmamaktır. Hüküm Allah’a aittir.

    • pınar Says:

      Tokalaşma konusunda müslümanlığı yok saymanıza kadar , Allah ın yerine kendinizi koyup kimin müslüman olduğuna karar verecek kadar bu cümleleri kurmanız dikkat edin sizi de dinden imandan çıkarmasın. !!!!!!!

      • Zeynep Says:

        Ne demek Allah’ın yerine kendini koymak.????
        Siz iyimisiniz.???

      • sema Says:

        Allah herkesin ne olduğunu biliyor Allahın hükmünü bildirdiği kişilerede gönül rahatlığıyla kafir veya müşrik derim .Çünkü Allah kitabında müslümaların ve kafirlerin vasıflarını açıkça bildirmiştir.

        • pınar Says:

          Zeynep hanım, orda demek istediğim bizim ne haddimize müslüman olduğunu söyleyen insanların olmadığını söylemek. Apaçık sapkınlıkda olurda insanlar , o zaman deriz . Cahide hanım çok güzel bir şekilde demiş aslında benimki kaba tabir evet .. insanların müslüman olmadığını söylemek beni çok kızdırıyor :( Allah ım hepimizin günahlarını affetsin..

          • Zeynep Says:

            Kardeşim tekfir dinimizde helaldir.
            Bu konuyu araştırın sonra kızın derim.
            Her Türkçe konuşanı Müslüman mı zannediyorsunuz..?

  55. kınalıkız Says:

    Ellerine sağlık çok güzel görünüyor,hadi ocağa çayı koy geliyorum :)

  56. Canan Cimşit Says:

    Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.Bende aynı kalıpla yaptım. tereyağla yağlamıştım kalıbı ama keki kalıptan ayırmak ne mümkün.yani benim sonuç başarısızdı

    • gül Says:

      s.acanan hanım tereyağını sürdükten sonra çok az un serperseniz kalıba inşaallah yapışmaz

    • Belgin Says:

      Canancığım Allah razı olsun.Gül kardeşimin dediği gibi tereyağı sürdükten sonra un serpiştir.Bir de fırından çıktıktan sonra en az 5 dakika dinlensin,birkaçkere kalıbı yere vur ki yerinden oynasın,sonra ters çevir.Kolay gelsin canım.

  57. pınar Says:

    Görüntü çok güzel . Ama marmelat çok şekerli hissi verecektir. Birde çileklerin altına puding taban olmazsa olmazı bu pastanın ;)


"...Güzel bir söz, kökü sağlam, dalları göğe yükselen bir ağaç gibidir.(İbrahim suresi:24)

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: